in

Pompa zębata do oleju

Wielu z nas poznało tę kluczową zaletę pompy zębatej do oleju. Mowa tu dokładnie o tym, że pompa napędzana za pomocą wielorowkowego paska klinowego. Jest też i tą wymagającą znacznie większej troski. W jej przypadku nawet te kilkanaście mililitrów płynu hydraulicznego wylane w rowki to zwiększenie poślizgu, czyli zmniejszenie jej rzeczywistej sprawności, a na zębate pompy do oleju zanieczyszczenia tego typu nie wpływają aż tak bardzo. Można nawet powiedzieć, że te smary przekładniowe w przypadku zębatek to znacznie wolniejsze zużywanie się tych elementów i dlatego pompy są opcją lepszą w przypadku maszyn budowlanych, takich jak koparki gąsienicowe, bo w tym przypadku nie ma mowy o spadku mocy.

Czy pompa zębata do oleju ma przyszłość?

Jeśli chodzi o ewentualne modyfikacje to pompa zębata do oleju nie jest aż tak dobrą, jak elektryczna, bo elektryczna może mieć niemal dowolną moc i nie jest zależną od pracy silnika w sensie mechanicznym, czyli nie zużywa go zbyt mocno. Natomiast pompa zębata jest lepszą z tego względu, że do zamontowania większej nie trzeba modyfikować instalacji elektrycznej, choć trzeba znaleźć wystarczająco dużo miejsca w komorze silnika. Nie w każdej maszynie tego miejsca jest wystarczająco wiele i co najistotniejsze nie w każdej maszynie jest miejsce na większą zębatą pompę oleju, bo różnie bywa z tymi otworami technologicznymi do montowania takiej pompy i właśnie w tym tkwi kluczowy problem. Można go rozwiązać modyfikując konstrukcję, ale tego typu modyfikowanie to dodatkowy czas, który dana koparka musi spędzić w warsztacie i właśnie dlatego modyfikuje się zazwyczaj maszyny zaliczane do tych nie sprawiających problemów, czyli te ze sporą komorą silnika, przy których pracowanie jest dość proste.

Kolejne wzmianki o zębatej pompie oleju

Nie każdy doskonale wie o tym, że zębate pompy oleju zazwyczaj spotyka się w maszynach stacjonarnych, czyli w tych, które nie poruszają się o własnych siłach. Brak napędu jest to zaletą, bo to brak jakichś wibracji dodatkowych to mniejsze zużycie elementów takich jak zębata pompa oleju, czyli podczas pracy łożyska takiej pompy zużywane są wolniej bo taka maszyny nie jedzie, czyli też nie ma tych drgań pionowych na wybojach, a dzięki temu te istotne części zużywają się o wiele wolniej. Dlatego też sprzęt pracuje na siebie dłużej, a koszty związane z naprawami eksploatacyjnymi są niższymi. Problem tkwi jedynie w tym, że maszyny stacjonarne trzeba ładować na lawety i transportować, czyli to właśnie podczas trwania załadunku są najbardziej narażonymi na uszkodzenia.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak wymienić płyn chłodniczy?

Jak wymienić płyn chłodniczy?

Jak często wymieniać pasek rozrządu?

Jak często wymieniać pasek rozrządu?