Niestety, nastały lata, w których producenci samochodów coraz mniej dbają o zabezpieczenie ich przed szkodliwym i destrukcyjnym działaniem korozji. Dlatego do zakładów mechanicznych zgłasza się coraz więcej kierowców zmagających się z problemem korozji. Przed zakupem auta warto przeczytać opinie na jego temat. Specjaliści branży motoryzacyjnej oraz mechanicy są wstanie wskazać auta najbardziej podatne na korozję.
Negatywny wpływ rdzy na samochód
Rdza nie tylko negatywnie wpływa na estetykę auta znacznie obniżając jego wartość rynkową. Zaniedbana i pozostawiona do dalszego rozwoju może spowodować poważne zagrożenie nie tylko dla podróżujących skorodowanych autem, ale i wszystkich innych współuczestników ruchu drogowego. Nie ma jakiejś specjalnej złotej zasady – każde auto w równym stopniu zagrożone jest pojawieniem się rdzy.
Auta najbardziej podatne na korozję
Jednak mechanicy zgodnie podkreślają, że te 5 aut zdecydowanie najbardziej narażone są na powstawanie rdzy.
Nissan Primera – dla niektórych może być to niemałe zaskoczenie. Ten model uważany jest za absolutny wzór trwałości przynajmniej jeśli chodzi o zamontowane w nim podzespoły. Cóż, niestety blachy przed rdzą nie zostały ochronione praktycznie w żaden sposób.
Daewoo Lanos czyli hit polskich ulic w latach 90-tych ubiegłego wieku. Swoją wielką popularność zawdzięcza nie tylko funkcjonalności, ale przede wszystkim niskiej cenie zakupu. A także stosunkowo niewielkim kosztom użytkowania auta. Niestety, oszczędności materiałowe producenta doprowadziły do tego, że najczęstszą usterką pojawiającą się w tym modelu auta jest trudna do pozbycia się, szybko postępująca korozja.
Kiedy powstawał Opel Astra F nikt jeszcze nie myślał nawet o tym, że auta można w skuteczny sposób zabezpieczyć przynajmniej częściowo przed korozją. Stąd przy eksploatacji tego modelu bardzo szybko pojawia się pierwsza rdza.
Ford Mondeo niemal od początku swojego istnienia cieszy się złą sławą, jeśli chodzi o stosowanie ( a raczej ich brak) rozwiązań antykorozyjnych.
Alfa Romeo 156 zalet ma niewątpliwie wiele – zarówno wizualnych jak i technicznych. Jednak wielkim cieniem na tym idealnym obrazku jest tendencja do szybko postępującej korozji, gdzie szczególnie newralgicznym punktem jest podłoga w okolicy łączenia z progiem.
Są jakieś sposoby aby samemu poradzić sobie z korozją?
Mam Lanosa i wcale tak nie rdzewieje!
Dlatego warto jest jeździć samochodami z ocynkowaną karoserią
Mam astre F i moge śmiało stwierdzić że rdzewienie to tylko głupi mit.