Wybór auta pod instalację LPG

0
151
Wybór auta pod instalację LPG

Dokonując zakupu auta rozważamy wiele opcji. Oczywiście w głównej mierze zaczynamy od budżetu, który będzie istotnym aspektem w tej sprawie. Kolejno zwracamy uwagę na silnik, koszty eksploatacji, wygląd i inne elementy. Dobrze przemyślane zakupy są kluczem do sukcesu. Czasami jednak szukamy jakichś alternatyw pomagających nam ograniczyć koszty zużycia paliwa. Jeśli podróżujemy bardzo dużo, to ma to sens. W takim przypadku większość osób poleca wysokoprężne silniki diesla, które jak wiadomo cieszą się dużą popularnością. Ekonomia, kultura pracy nowych silników jest świetna. Są przede wszystkim elastyczne i nie pochłaniają dużej ilości paliwa. W stosunku do mocy wydawałoby się, że jest to najlepszy wybór. Jednak przy zakupie aut używanych musimy uważać na kilka aspektów, gdyż niedopatrzenie się jakiegoś szczegółu może nas w przyszłości kosztować krocie. W silnikach tego typu zostały zamontowane wtryski, które jak wiadomo lubią niedomagać i wtedy wymagana jest regeneracja. Koszt takiej naprawy nie jest mały. Wszystko zależy od ilości tych części oraz modelu jednostki napędowej. Coraz bardziej popularne stają się instalacje gazowe. Jednak ciężko jest polecić auto do LPG. Trzeba się rozważnie rozejrzeć i nie podejmować pochopnych decyzji.

Instalacja gazowa – do każdego auta?

Szukasz auta do LPG? Powinieneś się solidne zastanowić! Odradza się w tym przypadku korzystania z silników z wtryskiem bezpośrednim. Oczywiście można zamontować do nich instalację gazową, ale może ona nie działać sprawnie, a jednostka napędowa w późniejszym okresie będzie mocno eksploatowana. Jeśli nie masz doświadczenia w tym temacie, to powinieneś zadzwonić do ASO albo zapytać mechanika, który obcuje z tymi tematami na co dzień. On dokładnie Ci powie co sądzi o montowaniu takich instalacji do Twojego auta. W tym przypadku należy się skupić na samochodach, które posiadają silniki o pośrednim wtrysku paliwa (wtrysk paliwa do kolektora dolotowego). Tutaj będziesz miał znaczną pewność, że owe silniki nadają się do takich instalacji.

Instalacja gazowa – najlepsze silniki?

Do głównych jednostek napędowych, które pasują pod instalację gazową można wymienić silnik 1.6 MPI od grupy Volkswagena. Główną ich zaletą jest żeliwny blok, ośmiozaworowa głowica i hydrauliczna kompensacja luzów zaworowych. Potwierdza to fakt, że Skoda oferowała fabryczne instalacje gazowe od Landi Renzo. Takie produkcje można było znaleźć na przykład w powszechnie znanej Octavii. Kolejną dobrą jednostką od Volkswagena będzie silnik 1.4 MPI 16v. Oczywiście zdarzało się, że mechanicy obserwowali nadmierne zużycie oleju, ale bolączki zniknęły, gdy pojawiły się pierwsze modernizacje. Innym przykładem jest 1.4 turbu od grupy GM. Ta jednostka napędowa była montowana w Oplach, gdzie montowano również instalacje LPG. Swoimi osiągnięciami w tej dziedzinie może się pochwalić również marka Renault, która posiada gamę silników benzynowych przystosowaną do montażu auta do LPG. Bardzo popularne w ostatnim czasie stały się również modele Mitsubishi na pośrednim wtrysku paliwa oraz modele Toyoty (nawet hybrydowe!!!), oczywiście również z pośrednim wtryskiem paliwa – to praktycznie najlepsza opcja do montażu LPG jaka instnieje na rynku!

Oczywiście silników pod instalację gazową jest mnóstwo. Wszystko zależy od konsumenta, jaką decyzję dokładnie podejmie. Należy przede wszystkim swoje animozje skonsultować z specjalistą, który nakreśli nam wszystkie bolączki danego samochodu. Jeśli decydujemy się na auto do LPG, to lepiej wykluczyć silniki o bezpośrednim wtrysku. Jak zostało wspomniane wyżej, można zamontować tam taką instalację, lecz przyniesie to znacznie mniejsze niż oszczędności niż w przypadku modeli na pośrednim wtrysku paliwa!

Nie wiesz jaką instalację wybrać do swojego auta? Skontaktuj się z naszą firmą: Energy Gaz Polska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj