W 2020 roku została zaprezentowana nowa wersja Hyundaia i30 Fastbank N po liftingu. Choć wprowadzono podobne zmiany, jak w modelu i30 Hatchback N, jednak różnica między oboma modelami jest widoczna i wyczuwalna. Czym wyróżnia się ten model? Co, tak zachwyciło znawców motoryzacji? Oto odpowiedź!
Hyundai i30 Fastback N – elegancja z charakterem
Sylwetka limuzyny-coupe w połączeniu ze sportowymi detalami, takimi jak: opadająca linia dachu płynnie przechodząca i łączące się z tylnym spoilerem, chromowane końcówki wydechu, kaskadowy grill i obniżone nadwozie uwidaczniają prawdziwy charakter tego auta. Nie dajcie się więc zwieść pozorom i eleganckim liniom łagodzącym nieco sportowy wyraz Hyundai i30 Fastback N.
Oczywiście to nie wszystko na uwagę zasługuje nico większy i bardziej pojemny bagażnik. Jednak największe wrażenie robi wnętrze tego samochodu. Tu nie było kompromisów. Stylowe, mocno wyprofilowane fotele z możliwością automatycznego ustawienia, są dość sztywne, ale wygodne i zdecydowanie podkreślają charakter modelu linii N. Do tego sportowa kierownica, na której zostały umieszczone przyciski do zmiany trybu jazdy. Dzięki temu nawet bez odrywania rąk z kółka można dostosować parametry auta.
Szybkość i moc Hyundai i30 Fastback N
Pod maską Hyundaia i30 Fastback N, został umieszczony silnik 2.0 T-GDI o mocy 250 lub 275 KM z napędem na przednie koła. Ich maksymalna prędkość to 250 km/h. W wzmocnionej wersji prędkość 100 km/h osiąga się w 6,1 sekundy, wybierając wersję nieco słabszą z silnikiem 250 KM, do osiągnięcia tej prędkości potrzeba będzie 0,3 sekundy więcej. Do tego sześciobiegowa manualna skrzynia biegów, o specjalnej wzmocnionej konstrukcji, która doskonale działa. Szybszą i płynniejszą zmianę biegów w dół na trudnych trasach górskich lub na torze, zapewnia funkcja automatycznie zmieniająca obroty silnika przy zmianie biegów, tzw. międzygaz. Rozwiązanie to znacznie usprawnia i uprzyjemnia jazdę tym modelem.
Dynamikę i jakość jazdy z pewnością polepsza również zamontowany w modelu Hyundai i30 Fastback N filtr cząsteczek stałych.
Dynamika i jakość jazdy – co oferuje Hyundai i30 Fastback N
Jak się prowadzi auto mające 275 KM pod maską? Dobrze, a ten nawet bardzo dobrze. Ponieważ to nie jedyne atuty tego auta. Hyundai i30 Fastback N jest nieco cięższy od swojego poprzednika, Hatchbacka i ma lepsze rozłożenie masy. Do tego stabilizator przedni ma nieco mniejszą średnicę, a do tego 20 dodatkowych zgrzewów w nadwoziu. Po co to wszystko?
Dzięki tym zmianom wprowadzonym przez projektantów działających w centrum badawczym w Namyang Hyundai i30 Fastback N znacznie pewniej trzyma się drogi, nawet przy bardzo dużych prędkościach. Chociaż, jest nieco mniej zwrotny niż jego poprzednik, jego prowadzenie daje kierowcy wiele satysfakcji.
Systemy kontroli jakości jazdy
Projektanci z firmy Hyundai, nie byliby sobą gdyby, nie wyposażyli najnowszego modelu sportowej linii w najwyższe jakości systemy elektroniczne wspomagające prowadzenie samochodu.
Zacznijmy jednak od trybów jazdy, które są do wyboru w tym modelu. Tak, jak wcześniej o tym wspomnieliśmy, można szybko je zmieniać za pomocą guzików zamieszczonych na kierownicy. Do wyboru są cztery tryby: Normal, Eco, Sport oraz Sport+, oczywiście jest możliwość wyłączenia ich wszystkich.
By umożliwić maksymalnie szybki start samochodu system Launch Control, steruje podsystemami pojazdu w taki sposób, by zminimalizować poślizg i boksowanie kół podczas szybkiego ruszania z miejsca.
Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów podczas jazdy, czuwa kilka systemów samochodowych. Między innymi system kontroli i stabilności jazdy, czy też ułatwiający pokonywanie zakrętów.
Oczywiście system SmartSens, czyli zespół systemów, wspomagających prowadzenia, a przede wszystkim zwiększających bezpieczeństwo podczas jazdy.